Iz svog višegodišnjeg iskustva možemo potvrditi da je kampanja putem e-mail-a jedan od najisplativijih kanala direktnog marketinga. Ako se plasira pravoj ciljanoj skupini donosi najveći povrat ulaganja.
Budući da je ova tema izazvala veliki interes, danas ćemo se konkretnije osvrnuti na ključne segmente koje treba sadržavati kvalitetna kampanja putem e-mail-a i zašto.

1. Baza kontakata
Za početak, prije kreiranje sadržaja važno je odrediti tko je ciljana skupina i prikupiti e-mail kontakte kojima će se newsletter isporučiti.
U našem besplatnom vodiču osvrnuli smo se na strategiju koju mi koristimo, budući da imamo široku listu e-mail kontakata. Na početku svake kampanje s prvih nekoliko newslettera određujemo tko je zaista zainteresiran za sadržaj koji šaljemo.
Taj podatak dobivamo iz analize odnosno statistike svakog poslanog newslettera, zbog čega je ovaj alat dodatno vrlo moćan jer je s njime sve lako mjerljivo. Ako pošaljete tri mailinga, kroz otvaranost ćete vrlo lako dobiti uvid u to koliko je vaš sadržaj interesantan i što je najvažnije – kome je interesantan.
Ali ako već nemate listu kontakata ili biste ju željeli proširiti, postoji više načina kako doći do njih. Primjerice kroz poziv na pretplatu za primanje e-mail obavijesti koju ćete objaviti na vašoj web stranici a naravno postoji i niz drugih načina.
Isto tako, ako nemate mogućnost, znanja i vremena za širenje vaše liste e-mail kontakata, uvijek nam se možete obratiti za pomoć kako bi vam pomogli o tome.
Kao što smo više puta spomenuli, uspješno smo promovirali više od 20 evenata, koje smo organizirali, putem newslettera. Svoju bazu smo proširili na više od 6000 relevantnih kontakata u zdravstvu. Također uspješno surađujemo sa zdravstvenim tvrtkama i organizacijama koje su kroz naš newsletter uspješno predstavile svoje projekte.

2. Dizajn, struktura i sadržaj
Živimo u vremenu kada nam neprestano pristižu informacije sa svih strana i na naše uređaje tijekom dana primimo velik broj poziva, poruka i obavijesti od društvenih mreža, a dodatno nam još i pristižu različiti mailovi - važni i oni manje važni.
Kada šaljete newsletter vi zapravo želite podijeliti informaciju. I stoga je ključno da korisnik kada primi vaš e-mail odmah uoči da se radi o važnoj obavijesti.
Zbog toga newsletter treba biti dizajniran, te njegova struktura i sadržaj trebaju biti sažeti i jasni. Mora omogućiti čitatelju da najvažnije informacije uoči čim otvori vaš e-mail.
Također taj sadržaj treba biti plasiran na zanimljiv način jer želite izbjeći reklamni pamflet. Želite biti edukativni i jasno izraziti svoju glavnu poruku.
Ovo je segment na koji mi obraćamo posebnu pozornosti u svakoj kampanji. Uz to koristimo vizuale i infografike kako bi čitatelju sadržaj bio zanimljiviji.
Infografike su uvijek koristan sadržaj koji se može vrlo lako podijeliti s drugima ako sadrži zanimljive informacije. Uvijek je dobra strategija čitatelju osim poslane obavijesti, dati i neku dodatnu vrijednost i pružiti mu nešto što će mu od sadržaja dalje koristiti.
Primjerice, vaš projekt je vezan za zdrav način života i prevenciju dijabetesa. Nekome tko se bavi područjem dijabetesa sigurno će biti korisno da dobije kroz slikovni prikaz sažetak o primjerice tome koliko je oboljelih od dijabetesa u Hrvatskoj i sl. koje može dalje dijeliti i koristiti.
Ako vam je potrebna podrška u kreiranju takvog sadržaja ali i samog dizajna vašeg newslettera rado ćemo vam pomoći u tome.
Također, vodite računa da newsletter struktura sadržaja bude uvijek nešto što će čitatelju otkriti korisne informacije ali ne sve. Jer nitko nema vremena čitati duge mailove. Zato najvažnija poruka koja će zainteresirati čitatelja mora biti odmah jasna i vidljiva, a čitatelja treba uputiti gdje može saznati više što nas dovodi do idućeg segmenta.

3. Web stranica
Odlučili ste krenuti u kampanju putem e-mail-a. Znate što želite komunicirati i imate već neki sadržaj koji bi se moglo iskoristiti u komunikaciji ali na prvom mjestu bi uvijek trebali voditi računa na poziv za akciju i gdje će taj poziv čitatelja na kraju dana odvesti.
Naravno, to najčešće ovisi i o krajnjem cilju i što zapravo želite postići vašom kampanjom, ali uvijek imajte na umu da ćete konkretne ciljeve najbolje postići ako čitatelje preusmjerite na vašu web stranicu. Tako možete ostvariti sljedeće:
• omogućiti čitatelju da pročita i sazna detaljnije informacije o onome o čemu ste ga obavijestili
• povećavati promet na svojoj web stranici
• pozvati čitatelja da vas izravno kontaktira
Osim toga, web stranica je izvrstan alat za proširivanje vaše baze kontakata. Na njoj možete postaviti obavijest ili anketu kojom će korisnik upisati svoju e-mail adresu i pretplatiti se na primanje takvog sadržaja i budućnosti.
U današnje vrijeme jako je važno obratiti pozornost i na to kakva je pristupačnost vaše web stranice i na tzv. responzivni dizajn jer jako puno ljudi posjećuje web stranice na svojim mobilnim uređajima.
Kao i u kod newslettera, važno je da su na web stranici odmah dostupne sve važne informacije i da ih čitatelj ne treba beskonačno tražiti ono što ga zanima jer će izgubiti strpljenje i otići.
Ako želite provjeriti da li je vaša web stranica dovoljno kvalitetna, nadograditi je ili ju možda potpuno redizajnirati, slobodno nam se obratite.
Autor: Andrea Staničić, LinkedIn