Svijet se suočava s globalnom pandemijom koronavirusa (COVID-19) koja je značajno utjecala na naš svakodnevni život, a budući da je globalno izolirala više od 2 milijarde ljudi posljedično je utjecao i na konzumaciju medija, marketing i komunikaciju.
Korisnici se više nego ikada redovito informiraju putem portala, društvenih mreža, messenger aplikacija ali i ostalih interaktivnih mobilnih i web aplikacija.
U ovom članku odlučili smo s vama podijeliti primjere kako da pristupite online komunikaciji u vrijeme krize osobito kada je u pitanju vaša tvrtka ili organizacija. Na kraju teksta potražite više o relevatnim kanalima koje preporučamo da pratite kako biste bili u toku točnih i provjerenih informacija vezao za koronavirus.
U vremenu kojem svjedočimo, tvrtke i organizacije našle su se u novonastaloj situaciji jer gotovo nitko do sada nije komunicirao u vrijeme pandemije. Ipak, obzirom na to da su ljudi povezani online više nego ikada, ovo je prilika da se dodatno povežemo i ojačamo vezu s njima. Pitate se kako?
Ono što je izuzetno važno je da komunicirate pažljivo i smisleno te da korisnicima pružite informacije koje ih trenutno interesiraju i koje bi im mogle koristiti kako bi se zadržala njihova uključenost.
Za početak, ne zaboravite informirati svoje pratitelje o radu vaše organizacije u vrijeme pandemije - o dostupnosti usluga i proizvoda, radnog vremenu i kontaktima za sve informacije. Ukoliko će netko imati pitanja o vašim aktivnosti, važno je da ih spremno informirate o tome da ste, iako ograničeni, prisutni i dostupni. Podijelite sa njima važnost odgovornost ponašanja i ostanka doma. Ukoliko imaju bilo kakva pitanja, naglasite kojim putem mogu doći do vas, a da ne ugrožavaju sebe i svoje zdravlje.
U daljnjoj komunikaciji usmjerite se na pozitivno u ovoj krizi. Većina ljudi na društvenim mrežama šire statistike i brojke koje zvuče zastrašujuće, međutim svi smo svjesni toga da situacija nije idealna i ne treba nam podsjetnik na to svugdje gdje se okrenemo. Naravno da treba podizati svijest o onome što se događa, ali svima nam dobro dođe da čujemo i koju dobru vijest u borbi protiv ove globalne pandemije.
Iako se čini da su mjere zaštite koje su nastupile u Hrvatskoj poprilično stroge, činjenica je i ujedno pozitivna vijest da upravo zbog njih, Hrvatska u odnosu na ostale države u Europi bilježi puno manji broj oboljelih i zaraženih. To nije propustio objaviti na društvenim mrežama ni sam ministar zdravstva s naglaskom da je odgovorno ponašanje ključ uspjeha:

Zato u dijeljenju informacija o koronavirusu, svakako nemojte izostaviti podijeliti pozitivne rezultate.
Koristite se provjerenim izvorima informacija koje smo ciljano izdvojili na kraju ovog teksta jer njihovo dijeljenje može biti od velike koristi. Upravo na tim izvorima možete pronaći koristan sadržaj kao što su i najčešća pitanja vezana za prevenciju i zaštitu.
Ovakav sadržaj možete iskomunicirati na interaktivan način. Poslužite se infografikama ili vizualima kako bi poslali glavnu poruku.

Primjer infografike koja je korisna po pitanju prevencije ne samo u zaštiti od koronavirusa već i gripe općenito.
Svoju djelatnost povežite s trenutnom situacijom. Ako se bavite nekom djelatnošću kao što je fizikalna terapija i rehabilitacija, podijelite sa svojim pratiteljima korisne savjete o tjelovježbi kod kuće. Kratak video koji prikazuje kako izvesti vježbe kod kuće vrlo su popularni ovih dana i ne možete pogriješiti s takvim pristupom.
Ako se vaša djelatnost bavi dermatologijom, podijelite s vašim prijateljima i korisnicima savjete o tome kako njegovati kožu sada kada smo svi pod povećanim stresom i većinu vremena kod kuće, što svakako utječe i na zdravlje naše kože.
Sve ove teme možete dodatno i opširnije obraditi i putem bloga. Ako ste do sada bili u nedoumici da li je blog idealan kanal komunikacije za vas, sada je pravo vrijeme da osvijestite da u vremenu kada je osnovna komunikacija online, blog može biti izuzetno koristan kanal za promociju vašeg poslovanja i usluga čak i u ovakvim izazovnim vremenima.
Korisne objave tako možete podijeliti ne samo putem društvenih mreža već i među svojim poznanicima putem messenger aplikacija jer smo sigurni da ste i vi sami na ovaj način povezani s vama dragim ljudima.

Klinika Magdalena, specijalna bolnica za kardio-vaskularnu kirurgiju i kardiologiju na svom blogu podijelila u skladu sa svojom specijalnošću na svom blogu članak kako se zaštiti i ponašati u situaciji sa koronavirusom kod srčanih bolesnika. Izuzetno korisno i materijal za dijeljenje.
Ukoliko imate bazu vaših klijenata, idealno je vrijeme da im putem e-mail-a pošaljete newsletter koji će ih istovremeno podsjetiti da ste prisutni ali i pomoći im da lakše prebrode vrijeme kod kuće.

Primjer teme u newsletterima koji nam pristižu ovih dana u inbox i koja izaziva interes.
U medijima sve češće spominju i važnost smijeha s obzirom na to da pozitivno utječe i na mentalno stanje koje je zbog nepredvidljivosti vremena u kojem živimo jednako važno. Ne bi bilo na odmet da s vašim pratiteljima podijelite i neku duhovitu objavu koja će ih barem nakratko izvući osmijeh na lice.

Ako vam je potrebna pomoć i podrška u kreiranju objava, izradi vizualnog sadržaja ili pokretanju bloga, naše iskustvo i usluge su vam na raspolaganju.
Izvori točnih i provjerenih informacija o koronavirusu
Nesumnjivo Nacionalni stožer Civilne zaštite RH transparentno i redovito izvještava javnost uživo putem televizije o svim važnim informacijama vezane za pandemiju. Vlada je vrlo brzo objavila i centralno web mjesto pozivajući građane da sve najnovije vijesti vezane u situaciji u Hrvatskoj prate putem web stranice koronavirus.hr, a aktivirani su i novi kanali društvenih mreža Facebook, Twitter i Instagram mogu pratiti sve važne informacije. Osim novih informacija, portal omogućava i informiranje o tome kako se održava nastava, što je s odlaskom na posao ili ostankom od kuće.

Osim društvenih mreža koje su otvorenog tipa, svjedoci smo da se niz dezinformacija šire putem privatnih grupa putem Viber i WhatsApp aplikacija. Stožar civilne zaštite i u ovom slučaju odlučio je reagirati kreiranjem Viber grupe putem kojeg pristižu provjerene i aktualne objave vezane za koronavirus pozivajući još jednom javnost na odgovornost pri širenju informacija.

Od samog početka pandemije dostupne su i različite interaktivne karte koje prikazuju širenje zaraze, a upravo je popularnost i potreba informiranja javnosti na ovaj način potaknula razvoj aplikacija koje omogućavaju jasni prikaz situacije u Hrvatskoj i u našem bližem okruženju. Jedan od takvih primjera je i web aplikacija GDi.

Pozivamo vas da budete odgovorni, pazite na svoje zdravlje kao i zdravlje vaših bližih i ostanite doma. A u međuvremenu, iskoristite sve prednosti vremena u kojem živimo jer zahvaljujući digitalizaciji ne samo da imamo pristup informacijama u svakom trenutku koje nam pomažu da se na vrijeme pripremimo i zaštitimo, već i da odgovorno i savjesno pružimo podršku drugima.
I dalje ćemo na blogu nastaviti pisati o temama vezane na temu korištenja novih tehnologija u vrijeme epidemije tako da vas pozivamo da nas redovito pratite i putem naše Facebook stranice kako biste bili u toku svih novih objava.
Autor: Andrea Staničić